FANDOM

American McGee

American McGee.

American James McGee (ur. 13 grudnia 1972 r.) - amerykański projektant gier komputerowych, twórca American McGee's Alice, Alice: Madness Returns i Alice: Otherlands. Założył on własne studio, Spicy Horse w 2007 roku z siedzibą w Szanghaju.

Biografia Edytuj

W 1994 r. American McGee rozpoczął karierę w id Software, dzięki czemu przyczynił się do powstania gier takich jak Doom II, Quake czy Quake II. W 1998 r. zrezygnował z pracy w id Software i przeniósł się do Electronic Arts, gdzie miał okazję uczestniczyć w tworzeniu m.in. The Sims. W tym czasie stworzył też własną grę, American McGee's Alice, przedstawiającą makabryczną wersję Krainy Czarów. Tytuł pozycji wziął się od jego imienia i nazwiska, zaś Alice - od głównej bohaterki gry. Niedługo później McGee opuścił EA, by pracować w The Mauretania Import Export Company. W czasie tego okresu powstała m.in. gra Bad Day L.A. (której American jest współtwórcą) opowiadająca o afroamerykańskim kloszardzie ratującym Los Angeles przed różnymi kataklizmami. W roku 2007 założył własne studio, Spicy Horse, którego siedziba mieści się w Szanghaju. Zostało ono nazwane studiem wyznaczającym drogę wśród produkcji niezależnych. Pierwszą grą Spicy Horse została American McGee's Grimm, produkcja wydawana w epizodach od lipca 2008 roku do kwietnia 2009. Następnie we współpracy z Electronic Arts powstał sequel American McGee's Alice - Alice: Madness Returns. W 2015 roku na swój kanał na Youtube American McGee dodał dwa krótkie filmiki, mające być kontynuacją poprzedniej gry z serii Alice - A Night at the Opera oraz Leviathan.

Udział w Alice Edytuj

Inne Edytuj